La campanya es comunicarà a través de les xarxes socials, entitats locals i en cartells publicitaris que es podran trobar arreu dels pobles de la demarcació. Aquesta campanya s’emmarca en una iniciativa que compta amb diverses accions, totes elles destinades a combatre el repte demogràfic. Per dur-les a terme s’han coordinat diferents àrees del Consell Comarcal com joventut, Ateneu Cooperatiu de l’Alt Pirineu i Aran, serveis socials, projecte les 7 comarques o l’entitat Pallars Actiu juntament amb els tècnics del programa de reactivació econòmica finançat pel SOC.

Per dur a terme la campanya Jo trio el Jussà. Una terra ON s’han entrevistat a persones representatives de la comarca que estan relacionades amb el progrés, la modernització i el desenvolupament del territori per tal de donar a conèixer el que s’està fent i el que es pot arribar a fer, fent valdre les fortaleses del territori: projectes emergents basats en la innovació o transformació del producte, fort patrimoni natural, paisatgístic i històric, qualitat de vida, tranquil·litat i altres punts forts de la regió que s’aniran descobrint a mesura que avança la campanya.

L’eslògan de la campanya se centra en dos conceptes clau: tria el Jussà i la paraula ON. L’ON simbolitza l’encesa cap a un nou moviment, la vitalitat, l’empenta cap a una nova direcció, el rejoveniment i modernització del territori, l’energia que batega, la història que ens mou i una regió que és activa. Amb la campanya es pretén trencar amb la idea que a les àrees rurals no hi ha moviment i no hi ha activitats, per demostrar tot el que el Pallars Jussà té per oferir i el camí que encara queda per recórrer. Tria el Jussà, reforça el relat què escollir quedar-se al territori forma part d’una elecció personal consolidada. Els protagonistes de la campanya són reflex d’èxit basat en el creixement professional, l’arrelament a la terra i les oportunitats que ofereix el territori.

La campanya Jo trio el Jussà, una terra ON ofereix als més joves raons per quedar-se i desenvolupar-se dins de la comarca. A les imatges gràfiques de la campanya li donen suport tres vídeos amb l’enregistrament de les entrevistes a les persones seleccionades que podreu trobar a les xarxes socials del Consell Comarcal, el seu canal de YouTube i a la pàgina web de la campanya unaterraon.cat.